Bezpieczeństwo podpisu elektronicznego

Posiadanie własnej firmy wymaga od nas sporej aktywności na wielu polach. Przede wszystkim zawsze należy być na bieżąco, poza tym trzeba dopilnować mnóstwa spraw i być w wielu miejscach na raz. Nie zawsze udaje nam się to wszystko pogodzić i dlatego też często korzystamy z pomocy asystentów i pracowników. Są jednak takie dziedziny w których nikt nie może nas zastąpić, to my jako właściciele firmy musimy podpisywać ważne umowy czy deklaracje podatkowe.

Jeżeli często wyjeżdżamy i jeśli nie zawsze mamy ochotę chodzić do urzędów to idealnym rozwiązaniem może być podpis cyfrowy. Zdecydowanie jest to nowoczesna technologia, która oszczędza nam czas i pieniądze. przede wszystkim nie tracimy wielu godzin na odwiedzanie urzędów, wszystkie dokumenty mogą być podpisywane i wysyłane drogą elektroniczną. Będzie to spora oszczędność, w końcu nie trzeba nic drukować, nie trzeba eksploatować maszyn ani kupować znaczków pocztowych. Wiele osób zastanawia się czy podpis w takiej wersji będzie bezpieczny? Oczywiście, że tak. Po pierwsze jest on wydawany tylko i wyłącznie przez sprawdzone i certyfikowane firmy. Po drugie nikt nie będzie wstanie go podrobić bo jest zaszyfrowany za pomocą nowoczesnych godów.

Podpis jest to niepowtarzalny i unikalny klucz zapisywany na specjalnej karcie kryptograficznej. Jest to przydatne narzędzie nie tylko dla biznesmenów, ale także na przykład dla księgowych. Posiadając taki podpis w wersji elektronicznej księgowa może wysyłać wszystkie dokumenty to ZUS-u do Urzędu Skarbowego czy Rejestru Sądowego za pośrednictwem internetu.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *